top 10

Hier kun je je ideeën plaatsen om deze website nog uitgebreider te maken.

Moderators: lukiam, mauser

Re: top 10

Berichtdoor Frank Slegers 1976 » za jan 09, 2010 3:56 pm

Hey Lukiam,

Goeie tip. Zal bij een volgende gelegenheid toch eens wat uitgebreider kijken naar Marsa Alam en Dahab. Zal waarschijnlijk wel pas 2011 worden, maar goed, you never know :)

Groeten,
Frank
Zin in een reisverslag??? Bezoek http://www.slegersopreis.punt.nl
Frank Slegers 1976
Actieve Forumbezoeker
Actieve Forumbezoeker

Berichtdoor nilevalleyluxor » zo jan 17, 2010 3:48 pm

Hai Frank,
Ik wil ook graag een opmerking maken over jou minpunten.
Het gedoe op straat kan erg irritant zijn zeker, maar vergeet niet het is een land waarin armoede voor veel mensen aan de orde van de dag is, jij en ik zouden waarschijnlijk hetzelfde doen om te proberen wat geld te verdienen( mensen mee vragen, proberen dingen aan de man te brengen) welke andere mogelijkheden hebben ze? in Luxor en Aswan geen enkele vorm van industrie en prijzen voor eten die maar blijven stijgen. Het is zeker waar dat klacht nummer 1 in Luxor de Hassle is die toeristen krijgen, gelukkig is het op d west oever een stuk minder en als je hier een tijdje bent heb je er helemaal geen last meer van.
Ik vind de opmerking dat christenen aardiger zouden zijn dan moslims erg generaliserend en gebaseerd op 1 vakentie nogal kort door de bocht.
groeten uit Luxor,
Karin
nilevalleyluxor
Actieve Forumbezoeker
Actieve Forumbezoeker

Berichtdoor Frank Slegers 1976 » ma jan 18, 2010 6:13 pm

Hallo Karin,

Ik realiseer me heel goed dat Egypte een arm land is met veel arme mensen. Daar ontkom je ook niet aan als je een beetje van Egypte ziet. Je kunt je ogen niet sluiten voor de armoede. Echter, ook al doen veel mensen hun best om een centje te verdienen voor de dagelijkse voeding, men denkt in veel gevallen niet aan de gevolgen. Hoe arm ik ben, ik geloof niet dat ik iemand voor een paar centen een fles water (opnieuw gevuld met leidingwater en de fles afgesloten met nagellak) zou proberen te verkopen in de wetenschap dat ik het risico loop dat een buitenlands kind dit water drinkt en er doodziek van kan worden. Of ik het nu moeilijk heb of niet. Het is ogenschijnlijk "oplichting op zeer kleine schaal" maar de gevolgen kunnen enorm zijn. Wij hebben in veel gevallen fooien gegeven en bewust meer betaald voor souvenirs dan nodig was in de wetenschap dat de verkoper het aanzienlijk slechter heeft dan wij. We zijn dus absoluut niet ongevoelig voor de armoede van de mensen. Ik denk ook dat men daar moet leren dat als er al 5000 anderen zijn die sigaretten verkopen in dezelfde plaats dat je niet kunt verwachten dat jij vele malen meer zult verkopen dan anderen.

Mijn opmerking over Moslims en Christenen is ook slechts gebaseerd op één bezoek en daarmee ook geen vaststaand iets. Kan best zijn dat onze ervaringen in mei anders zullen zijn dan vorige keer. Al lijkt het me redelijk voor de hand liggen dat de culturele en godsdienstige kloof met Christenen in een vrij streng Islamitisch land kleiner is dan met de Moslims. Ik zeg het zoals ik het zie en daarmee ben ik geen Moslimhater maar ik loop er ook niet voor weg. Op mijn werk is de beste samenwerking die ik heb met een Marokkaan die ook veel Marokkaanse mensen in dienst heeft. Het kan dus zeker ook anders. Ik ben geen racist, ik heb geen hekel aan mensen met een ander geloof maar ik ben ook niet bang om mijn ongenoegen uit te spreken en weet dat mensen die mij goed kennen dat ook zonder zorgen naar mij toe doen.

Groeten,
Frank
Zin in een reisverslag??? Bezoek http://www.slegersopreis.punt.nl
Frank Slegers 1976
Actieve Forumbezoeker
Actieve Forumbezoeker

Vorige

Keer terug naar Suggesties & Vragen