Stempel visum?

Plaats hier alles wat te maken heeft met de voorbereiding op de reis naar Egypte.

Moderators: lukiam, mauser

Stempel visum?

Berichtdoor maiketje » vr jul 11, 2008 11:27 am

Op de site van Travelmarker staat het volgende: 'Bij aankomst in Egypte krijg je tegen betaling een visum uitgereikt. Dit is een postzegel die je in je paspoort moet plakken. Binnen 7 dagen na aankomst in Egypte moet je bij de politie een stempel halen'. Heeft iemand hier ervaring mee? Ben er nooit zo'n fan van om mijn paspoort af te geven! :help:
maiketje
Actieve Forumbezoeker
Actieve Forumbezoeker

Re: Stempel visum?

Berichtdoor monica » vr jul 11, 2008 11:35 am

Dit is nieuw voor mij.
Vorig jaar was dat stickertje er ook. Hotel checked paspoort en that's it.
Ze maken bij het hotel vaak een kopie (voor de toeristenpolitie), dat doen ze hier in Nederland ook, maar eigenlijks mag dat niet.
Laats in het nieuw een bericht dat er misbruik was van sofinummers die uit paspoorten waren gehaald. In dit bericht werd ook geschreven dat niemand zijn paspoort hoeft af te geven en dat inzage voldoende moet zijn.
monica
Verslaafde forumbezoeker
Verslaafde forumbezoeker

Berichtdoor voodoodivers » vr jul 11, 2008 11:36 am

Die gegevens zijn dan gewoon NIET juist.
Het visum is 4 weken geldig en je hoeft helemaal geen paspoort af te geven of stempels halen.
Blijf je langer dan 4 weken, dan moet je naar het passport office waar je een stempel krijgt voor een langer verblijf 3 maanden tot een jaar).
Visum kun je kopen bij aankomst op het vliegveld en kost USD 15 (ongeveer 10-11 euro).

Cor
voodoodivers
Zo langzamerhand actief te noemen
Zo langzamerhand actief te noemen

Berichtdoor jokew » vr jul 11, 2008 12:27 pm

wat cor zegt is juist!
en heb je geen visa via je reisorganisatie? je gaat naar hurghada he? dan loop je als je in de aankomsthal komt naar rechtsachter en dan koop je zelf je visa, betaal met 20 euro, dan heb je gelijk wat wisselgeld.
succes en laat via het forum even weten hoe het gegaan is. :undec:
fijne vakantie
jokew
:bar:
jokew
Kenner in spé
Kenner in spé

Hyves: www.jokevanderwal74.hyves.nl

Berichtdoor lukiam » vr jul 11, 2008 12:53 pm

Vorig jaar kreeg je inderdaad nog een soort postzegeltje bij aankomst in je paspoort geplakt en daarbij een stempel. Bij terugkomst werd er dan weer een andere zegeltje geplakt en een stempel gezet.
Tegenwoordig krijg je gewoon een grote sticker in je paspoort, je betaalt, ze zetten er een stempel op en je bent klaar. Op de terugweg zetten ze er weer een uitreisstempel op en dan ben je ook weer klaar.

Niets om je dus druk over te maken (mócht je dat al doen), gewoon in de rij aansluiten :duim:
Onze aarde heeft genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht (M. Gandhi)
lukiam
Moderator
Moderator

Berichtdoor maiketje » vr jul 11, 2008 3:45 pm

Bedankt voor jullie snelle reacties :klappen: Echt druk maakte ik me er niet om. Volgens mij is Egypte ook zo'n land waar alles vanzelf weer een keer goed komt, de mensen zijn wel gemoedelijk denk ik. Wij landen in Luxor. Het visum zit niet bij de georganiseerde reis in. Dit heb ik nog expleciet nagevraagd. Weet iemand hoe het gaat op het vliegveld van Luxor? Zal wel op dezelfde manier zijn denk ik.
maiketje
Actieve Forumbezoeker
Actieve Forumbezoeker

Berichtdoor lukiam » za jul 12, 2008 9:26 am

Op elk vliegveld gaat het hetzelfde. Je zoekt gewoon zelf even de bank op in de aankomsthal en koopt daar je visum. TENZIJ de reisorganisatie je verplicht om bij hun een visum te kopen: dan moet je wel aansluiten in de rij bij de loketjes.
Onze aarde heeft genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht (M. Gandhi)
lukiam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Aram » zo jul 18, 2010 4:31 pm

Weet iemand die nog recent in Hurghada is geweest wat een visum momenteel kost bij de bankbalie? En gelden er andere prijzen voor kinderen?

Alvast bedankt :duim:
Aram
Forum nieuweling

Geboortedatum: 01 feb 1968

Berichtdoor robert » zo jul 18, 2010 7:31 pm

Hoi,
Mijn dochter is dinsdag 13 juli in Hurghada aangekomen
en heeft 12 euro betaald bij de Bank.
Zolang de kinderen geen eigen paspoort hebben en bij de ouders in het
paspoort staan hoeven zij niet te betalen voor visum.
Visum is 3 maanden geldig.

Grts. Robert
egypte, als vakantie land.
robert
Actieve Forumbezoeker
Actieve Forumbezoeker

Berichtdoor mauser » zo jul 18, 2010 10:53 pm

even voor de zekerheid een toekomstbericht :-)

Kinderen bijschrijven

Kinderen tot 16 jaar die met hun ouder(s) of gezaghouder reizen, hoeven geen eigen reisdocument te hebben als zij in het paspoort van een van de ouder(s) of gezaghouder staan bijgeschreven.

Voor sommige landen gelden afwijkende regels. Het reisbureau, de ambassade of het consulaat kan u hierover adviseren.

LET OP: Het bijschrijven van kinderen in een paspoort is mogelijk tot medio juni 2012. Vanaf deze datum moeten kinderen altijd in het bezit zijn van een eigen reisdocument. Bijschrijvingen komen dan automatisch te vervallen.

PrepareAnotherDiveIdiot Afbeelding

Ook te bereiken op msn: egypteforum@live.nl
mauser
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Linda » ma jul 26, 2010 8:53 pm

het visum in hurghada kost 15 dollar, staat op de sticker en is volgens mij maar een maand geldig......
masalama
Linda
Actieve Forumbezoeker
Actieve Forumbezoeker

Keer terug naar Voorbereiding van je reis